למה סאורון יצר דווקא טבעת, ולא כל סממן או תכשיט אחר?

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית.

גרסה מ־03:53, 5 ביולי 2006 מאת יהונתן (שיחה | תרומות המשתמש)

(הבדל) ←Older revision | view current revision (הבדל) | Newer revision→ (הבדל)

מבחינה פנים סיפורית, ניתן להניח כי כל חפץ אחר היה מתאים בה במידה. טבעת היא חפץ שניתן להחזיק ולהשתמש בו בקלות רבה מבלי להניחו ומבלי שידי המשתמש תהיינה תפוסות, ובכך יש לה יתרון על שרביט, למשל. ייתכן גם שסאורון בחר בטבעת משום שבני הלילית מארגיון, שאותם פיתה להכין את הטבעות הפחותות יותר, בחרו בטבעות, ולא בחפץ אחר, וזאת מטעמיהם שלהם - טבעותיהם לא נועדו לשליטה, כך שכתר, למשל, לא היה בחירה ראויה עבורם.

מבחינה חוץ סיפורית, הדעת נוטה לשתי סברות אחרות:
א. הטבעת הופיעה בהוביט תחילה, ורק לאחר מכן קושרה לשר הטבעות כחוליה המקשרת, כך שמלכתחילה לא היה ספק לגבי החפץ בו סאורון השתמש.
ב. טולקין שילב ביצירותיו מוטיבים רבים הקשורים לאגדות נורדיות, גרמאניות וכדומה. ישנן באגדות אלו איזכורים ל"טבעות כוח", וייתכן שטולקין רצה לשמור על הקשר זה (אם כי ידועה הערתו המפורסמת כי "הדמיון היחיד בין הטבעות הוא ששתיהן עגולות" בהתייחס לטבעת הנורדית. מחזור "טבעת הניבלונג" של ואגנר, מתקשר גם הוא לנושא.


באנציקלופדיה של ארדה יש מידע נוסף על סאורון, טבעת האחת, ה, בני לילית ו ארגיון.

Personal tools