האם ניתן היה להשמיד את הטבעת באש דרקון?

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית.

גאנדאלף ציין ב'חבורת הטבעת (עמוד 70) ש"היו שאמרו כי אש הדרקון ממיסה ומאכלת את טבעות-העוצמה" כלומר ישנה השערה שאש דרקון מסוגלת להשמיד טבעות עוצמה. הוא מוסיף ואומר ש"לא נותר על פני האדמה דרקון ששמר על להט אשו הישנה", כלומר ההשערה לא אומתה והיא נותרה בגדר השערה בלבד. גאנדאלף מוסיף עוד פרטים ששופכים אור חדש על העמידות של הטבעת האחת: "ולטבעת זו, האחת, לא יוכל אפילו אנקאלאגון השחור, כי היא מעשה-ידיו של סאורון עצמו." כלומר לא ניתן להשמיד את הטבעת האחת באש: גם לא זו של הדרקון החזק והמצמית ביותר שהיה אי-פעם. הטבעת היא מעשה ידיו של סאורון ומכילה את עוצמתו של האיינו האפל והחזק ביותר מבין המאיאר. אי אפשר להשמיד אותה באמצעות אש רגילה או אש של דרקון.


באנציקלופדיה של ארדה יש מידע נוסף על טבעת האחת, ה, דרקונים, גאנדאלף, טבעות העוצמה , אנקאלאגון , סאורון, איינור, ו מאיאר.

Personal tools